بلاک ‌چین و شبکه ترون چگونه کار می‌کند؟

 ترون چیست؟

 یک پلت‌فرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است که هدف آن ساخت یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان و جهانی با فناوری ذخیره سازی توزیع شده است و امکان به اشتراک گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را فراهم می کند. ترون در سپتامبر 2017 توسط یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در سنگاپور به نام بنیاد ترون تاسیس شد. بنیاد ترون توسط جاستین سان Justin Sun، چینی اداره می شود. تیم ترون از ستارگان مشهور فناوری تشکیل شده است. این مقاله به بررسی شبکه ترون، عملکرد ترون و رمزارز ترونیکس TRX می پردازد.

همه چیز درباره ترون (Tron) و رمزارز ترونیکس (TRX)
همه چیز درباره ترون (Tron) و رمزارز ترونیکس (TRX)

تاریخچه و تیم ترون:

ترون زاییده افکار جاستین سان – Justin Sun کارآفرین 30 ساله چینی است. جاستین سان، بنیانگذار TRON، فارغ التحصیل دانشگاه کارآفرینان جک ما هوپان است. جک ما، بنیانگذار Alibaba، شخصاً جاستین را برای تحصیل در اینجا انتخاب کرده است. جاستین نماینده اصلی فروش و مشاور Ripple Labs، شرکت رایانه ای است که جاستین به رشد آن کمک کرد.

جاستین سان


همچنین این آزمایشگاه های Ripple است که سرمایه گذاری زیادی در TRON انجام داده است. شرکت‌های چینی بزرگی مانند بیت مین، کیوتم و بایننس از او حمایت به عمل آورده‌اند.

لوشن چن (Lucien Chen) شخصیت مهم بعدی در تیم ترون است. او که از کارمندان ارشد شرکت‌های بزرگی چون تنسنت (Tencent) و علی‌بابا بوده است تا چندی پیش با ترون همکاری می‌کرد.

جورج گواُ (Jorge Guo) مسئول کل تحقیق و توسعه در بخش امنیت ترون است. گواُ مهندسی است که در زمینه‌‌ی امنیت فعالیت دارد و با شرکت‌‌هایی همچون گوگل، کوال‌‌کام (Qualcomm) و هواوی (Huawei) همکاری کرده است.


مطالب بیشتر درباره ی ترون

 شرکای تجاری ترون:

Tron-Business-partners

ترون شرکای تجاری و سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرده است. Wei Dai بنیانگذار Ofo یکی از سرمایه گذاران مطرح ترون به شمار می‌آید. ترون با گروه Alibaba، شرکت Baofeng، و همچنین با oBike Game.com و Peiwo نیز همکاری داشته است.
  • BitGuild: یکی از شناخته شده‌ترین صنایع بازی سازی، BitGuild، یک اتحاد استراتژیک با TRON دارد. دلیل این همکاری این است که ترکیبی از بلاکچین و بستر بازی برای دارندگان ارز TRX فراهم شود تا کاربران TRON بتوانند با اطمینان خرید موارد درون بازی را انجام دهند.
  • Game.com: مانند BitGuild، پلتفرم بازی Game.com گام دیگری در جهت معرفی رمزارزها به صنعت بازی است. Game.com با ایجاد و تلفیق محتوا برای بازی‌ها، روی ارز دیجیتال بلاکچین تمرکز دارد.
  • Peiwo App: این برنامه دارای بزرگترین جامعه محتوای صوتی در چین است و توسط جاستین سان ایجاد شده است. همکاری TRON و Peiwo App تضمین می‌کند که تجربه صوتی اصیل بدون دخالت سیستم عامل های واسطه برای نسل های جوان به وجود می آید.
  • Baofeng :Baofeng با استفاده از فن‌آوری‌های رمزگشای صوتی خود، راه‌حل های پخش‌کننده های صوتی و تصویری را برای کاربران اینترنت به ارمغان می‌آورد. این شرکت بیش از 200 میلیون کاربر دارد. با مشارکت TRON ،Baofeng زیرساخت مناسبی برای اکوسیستم سرگرمی آنلاین بلاک‌چین در آینده خواهد داشت.
  • Refereum: پلتفرمی است که به بازیکنان امکان می‌دهد با پخش جریانی، ترون TRX کسب کرده و به بازدیدکنندگان این محتوا برای تماشای آنها پاداش دهند. این مشارکت با هدف تبلیغ چشم انداز رسانه ای ترون Tron و نشان دادن توانایی ادغام بلاک چین و بازی انجام می شود. نیروی محرکه اصلی این همکاری سرویس پخش جریانی DLive است. ترون از طریق مشارکت با بیت تورنت BitTorrent به این سرویس پخش جریانی دسترسی پیدا کرد.
  • Metal Pay : Metal Pay یک سرویس پرداخت آنلاین است که امکان ارسال پول به هر جای دنیا را فراهم می‌کند. آنها به تازگی با ترون قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.
  • Samsung: سامسونگ ترون Tron را به ‘Blockchain Keystore’ خود اضافه کرده است. این بدان معنی است که کاربران سامسونگ که آخرین نسخه نرم افزار را روی تلفن خود دارند، می‌توانند از طریق فروشگاه برنامه سامسونگ به dApps دسترسی پیدا کنند. این یک پیروزی خارق العاده برای بلاک چین است. توسعه دهندگان محتوا اکنون می‌توانند پاداش زیادی کسب کنند و برنامه های dApp آنها از طریق یکی از بزرگترین بازارهای برنامه در جهان قابل دسترسی است.

استخراج ترون چگونه است؟

ترون بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال (مثل بیت کوین و اتریوم)، مبتنی بر ماینینگ و اثبات کار نیست. یکی از مشکلات اساسی ماینینگ، نیاز به خرید دستگاه استخراج و همچنین مصرف برق بالای آن است.

what-is-tron-goal


از سوی دیگر به عقیده تیم ترون امکان انحصاری شدن ماینینگ در آینده وجود دارد و کسانی که هیچ اعتقادی به یک ارز دیجیتال ندارند هم می‌توانند بخش بزرگی از عملیات ماینینگ را در دست گیرند.

یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و انحصاری شدن ماینینگ پیشنهاد شده، الگوریتم اثبات سهم (Proof of Stake – POS) است. در فرایند اثبات سهام، دارندگان واحدهای یک رمزارز می‌توانند با اختصاص دارایی خود به شبکه، در عمل تولید و تایید بلاک مشارکت و کسب درآمد کنند. با این روش علاوه بر اینکه نیازی به مصرف برق و خرید سخت افزار نیست، تنها کسانی مشارکت خواهند کرد که واحدهای یک رمزارز را بخرند.


مطالعه بیشتر رپد توکن (Wrapped Token) چیست؟ مزایا و معایب Wrapped Tokens

نقشه راه بنیاد ترون






یکی‌دیگر از جنبه‌های برجسته پروژه TRON نقشۀ راه آن است؛ یک طرح ۱۰ ساله شش مرحله‌ای کامل که در سال ۲۰۱۷ با Exodus شروع و تقریباً در سال ۲۰۲۷ با Eternity به‌اتمام می‌رسد. هر مرحله ویژگی‌های خاص خود را دارد که عبارتند از:

  1. Exodus (اوت ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸) : ایجاد پلتفرم توزیع محتوا.
  2. Odyssey (ژانویه ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰) : تمرکز بر انگیزه‌های اقتصادی و توانمند سازی محتوا جهت تشویق به پیشرفت.
  3. Great Voyage (ژوئیه ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۱) : قابلیت ایجاد توکن‌های شخصی و پیاده‌سازی ICO مربوط به آن به‌منظور تولید محتوای بیشتر.
  4. Apollo (اوت ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۳) : ساخت پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز برای توکن‌ها.
  5. Star Trek (آوریل ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۵) : ایجاد یک پلتفرم بازی غیرمتمرکز برای کاربران جهت ایجاد بازی‌های شخصی.
  6. Eternity (سپتامبر ۲۰۲۵ تا سپتامبر ۲۰۲۷) : کاربران قادر به ساخت پلتفرم‌های بازی شخصی می‌باشند.

Exodus: پیشنهاد ترون برای بستر رایگان مناسب برای توزیع و ذخیره محتوا از طریق همتابه‌همتا بسترExodus  است. Exodus در حال حاضر از فناوری بلاک‌چین استفاده نمی‌کند اما از یک پروتکل سیستم فایل ویژه تحت وب استفاده می‌کند که از سیستم فایل توزیع شده پشتیبانی می‌کند.

Odyssey: ادیسه، که از قدرت بلاک‌چین استفاده می‌کند ، مشوق های پولی برای ایجاد و میزبانی محتوا در Tron را شامل می‌شود. ادیسه 2 قصد دارد به جای پیروی از روش‌های سنتی ردیابی کلیک و بازدید برای محتوای قابل دسترسی تولیدکنندگان، روشی مشوق را قرار دهد که به تعامل کاربر و تعامل با محتوا بستگی دارد. این ممکن است به یک طرح “اوج” مرتبط باشد – چیزی مانند پاداش بر اساس میزان درک خوب کاربر از محتوا.

Great Voyage و Apollo: انتظار می‌رود دو مرحله بعدی، Great Voyage (اواسط سال 2020) و Apollo (اواسط 2021) ، تولیدکنندگان محتوا را قادر به ساخت مارک‌های اختصاصی خود کنند، در این مرحله تولیدکنندگان محتوا، توانایی صدور پیشنهادات اولیه سکه (ICO) و حتی صدور رمزارزهای شخصی را دارند. در این مرحله ترون شبیه سیستم عامل‌های کاربردی مبتنی بر بلاک‌چین به سبک اتریوم خواهد بود.

Star Trek و Eternity:  دو مرحله دیگر ، Star Trek (اواسط 2023) و Eternity (اواخر 2025) ، که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند سیستم های بازی غیرمتمرکز و بازارهای پیش بینی شده خود را ایجاد کنند و همچنین می‌توانند سرمایه جمع کنند.

مطالعه بیشتر ویدیو: اموزش فروش ارز دیجیتال در صرافی کوین کده

کیف پول ترون TRX



ترون را در چه کیف پول هایی میتوان نگهداری کرد؟

  1. کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S
  2. کیف پول سخت افزاری Trezor
  3. کیف پول دسکتاپ Guarda wallet
  4. کیف پول دسکتاپ Atomic wallet
  5. کیف پول آنلاین Tronscan
  6. کیف پول نرم افزاری Coinomi
  7. کیف پول نرم افزاری Trust Wallet
  8. کیف پول نرم افزاری Tron Wallet

ترون والت (Tron Wallet) کیف پول نرم افزاری مختص ارز دیجیتال ترون و توکن‌های مبتنی بر بستر بلاک چین Tron است. استفاده از این کیف پول، مزایای بیشتری نسبت به والت های چند ارزی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، امکان استیکینگ در برخی از کیف پول های چندگانه وجود ندارد.

هر کیف پولی را که انتخاب می‌کنید، همیشه چند مزیت و چند معایب وجود دارد. برخی قابل حمل هستند، برخی دیگر امنیت بیشتری را فراهم می کنند. قبل از تصمیم گیری حتماً تحقیق صحیح انجام دهید.

منبع و پست های بشتر در بلاگ رسمی کوین کده


آیا ترون ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

اگر شما به پتانسیل شبکه ترون Tron و آینده رسانه‌های آنلاین علاقه مند هستید، قطعاً ترون Tron یک سرمایه گذاری جذاب است. کوین‌های ترون TRX برای کار در شبکه مورد نیاز است و بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. دراینده توسعه محتوا انلاین، رسانه‌های آنلاین غیرمتمرکز، توسعه برنامه‌های غیر متمرکز (Dapps) قطعاً اتفاق می‌افتد.

سان، مخترع ترون ادعا می‌کند تا چند سال آینده، قیمت هر واحد ترون TRX به ۲ دلار خواهد رسید. درباره تحقق این افزایش قیمت نمی‌توان با اطمینان خاطر اظهار نظر کرد، اما به این موضوع آگاه هستیم که تمام ۱۰۰ میلیارد واحد ترون در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد و دیگر واحدی در سال‌های آینده تولید نخواهد شد.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که ترون TRX یک رمزارز است و رمزارز در معرض نوسانات قیمت قرار دارد. فقط با 0.033 دلار می‌توانید یک ترون بخرید که گران نیست. با این حال، با سرمایه گذاری در ترون TRX اصول اساسی برای سرمایه‌گذاری ثابت مانده است. اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری تحقیق خود را انجام داده‌‍اید و هرگز مبلغی بیش از توان مالی خود را برای از دست دادن هزینه نمی‌کنید.

خرید و فروش رمز ارز از جمله:


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :