اموزش سایت کوین مارکت کپ - بخش دوم

اموزش سایت کوین مارکت کپ - بخش دوم

سایت کوین مارکت کپ چه اطلاعاتی فراهم می کند؟


اموزش سایت کوین مارکت کپ – بخش دوم







 همه  افراد حرفه ای و مبتدی که در مورد ارزهای دیجیتال شنیده‌اند یا وارد بازار آن شده‌اند، اسم سایت کوین مارکت کپ به  گوش‌شان خورده است. این سایت دارای امکانات و ویژگی های زیادی است که به کاربران در سطوح مختلقی اطلاعات و داده های مهمی را ارائه می کند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با برخی از امکانات سایت کوین مارکت کپ، به عنوان یک مرجع معروف در دنیای ارز دیجیتال آشنا کنیم:




در این سایت از طریق تب های مختلف و گزینه های زیر مجموعه آن می توانیم به اطلاعات زیادی دست پیدا کنیم.



صفر تا صد سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) - (قسمت دوم)

تب Cryptocurrencies چه اطلاعاتی در اختیار من می گذارد؟

برای مثال در نوار بالای وب سایت و از طریق تب Cryptocurrencies اطلاعاتی مربوط به :



- Ranking: یا همان طبقه بندی ارزشی ارزهای دیجیتال مختلف هست که لیستی از ارزهای دیجیتال را بر اساس رتبه آن ها در بازار کریپتو را نشان می دهد.  این لیست به طور اتوماتیک هنگام ورود به سایت کوین مارکت کپ نمایش داده می شود و اطلاعاتی مانند نام ارز، لوگوی آن، قیمت لحظه ای آن، میزان صعود ونزول آن در دوره 24 ساعته یا 7 روزه(%)، کل ارزش بازار، حجم 24 ساعته، عرضه در حال گردش و نموداری جزیی از روند حرکتی قیمت آن را نمایش می دهد.


- Recently added: در این قسمت آخرین ارزهایی که در پلت فرم کوین مارکت کپ لیست شده اند را نمایش می دهد. در این بخش هم اطلاعات زیادی از کوین هایی دریافت می کنید که به تازگی در این پلت فرم لیست شده اند. اطلاعات این قسمت شامل نام و لوگوی ارز دیجیتال، قیمت لحظه ای ، تغییرات قیمت در یک ساعت و 24 ساعت اخیر(%)، ارزش کلی کوین های در گردش این ارز دیجیتال، حجم ، بلاک چین ارز مربوطه و در نهایت این که چه زمانی بر روی پلت فرم کوین مارکت کپ اضافه شده اند، می باشد.


- Price estimate: یا بخش برآورد قیمت بر اساس اطلاعاتuser generated  ایجاد شده است. در این بخش هر کاربری می تواند در مورد ارزهای دیجیتال مختلف برآورد قیمت یاپیش بیتی های خود از ارزش ارزهای دیجیتال یا توکن را اعلام کند. قابل ذکر است که اگر برآورد قیمت های یک کاربر از ارزهای دیجیتال به واقعیت نزدیک تر باشد، پیش بینی های شما را در لیدر بورد قرار داده و  به عنوان مرجعی موثق قلمداد می کند. البته در این گزارش، پیش بینی هایی که مشاهده می کنید، تنها میانگینی از برآرود قیمت و سطح دقت آن برآورد در مورد یک ارز خاص می باشد.


- Legal tender countries: در این بخش سعی شده است که آخرین اطلاعات در مورد کشورهایی که ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته اند یا قرار است که به رسمیت بشناسند را در اختیار قرار می گذارد.


- Global charts: در این قسمت چند چارت مختلف از داده های بازار را نمایش می دهد. چارت های این بخش شامل مارکت کپ کل ارزهای دیجیتال (شامل دارایی های دیجیتال، استیبل کوین ها و توکن ها) ، مارکت کپ کل ارز های دیجیتال به استثنای بیت کوین ( شامل استیبل کوین ها و توکن ها) یا به عبارت دیگر، مارکت کپ آلت کوین ها، و در نهایت، نسبت درصدی مارکت کپ از مهم ترین ارزهای دیجیتال( شامل استیبل کوین ها و توکن ها)  می باشد. چارت آخر میزان تسلط ارزهای دیجیتال مختلف را نمایش می دهد و امکان مقایسه بین ارزهای مختلف را فراهم می کند.در این چارت ها می توانید اطلاعات را بر اساس دوره های زمانی می توانید فیلتر کنید.


- Fiat/Companies Ranking: در این قسمت، می توانید مقایسه میان ارزش ارزهای دیجیتال با پول فیات کشورهای مختلف را نشان داده است. نکته مهم در این بخش این است که شما می توانید ارزش پول های فیات را با رتبه بندی ارزهای دیجیتال مقایسه کنید. علاوه بر این باید دقت کنید که در این گزارش نام و پرچم کشورها، قیمت؛ ارزش بازار(به بیت کوین)، عرضه در گردش و میزان عرضه حداکثری آن را نشان می دهد. مشخصا حداکثر عرضه فیات ها نامحدود است و ارزهای دیجیتال عمدتا دارای حداکثر عرضه مشخصی هستند. همین عامل نشان دهنده اهمیت و قابلیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره ارزش می باشد.


- Spotlight:  در این قسمت صرفا گزارشی از لیست ارزهایی را می بینید که در 24 ساعت اخیر ترند بودند، بیشترین افزایش یا کاهش ارزش را داشتند، بیشترین بازدید را داشتند، و یا به تازگی به لیست کوین مارکت کپ اضافه شده اند.


- Gainers & Losers: در این قسمت مجدد اطلاعات جزئی تری از ارزهایی را مشاهده می کنید بیشتری افزایش یا کاهش ارزش را تجربه کردند. همچنین از نوار بالایی در بخش watchlist می توانید مجدد به لیست  Spotlight برگردید، یا اطلاعات جزئی تر ارزهای ترند، با بیشترین بازدید، یا ارزهایی که به تازگی اضافه شده اند را مشاهده کنید. این لیست را می توانید بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در بازه های زمانی مختلف، یا بر اساس تعداد ردیف های متنوع فیلتر کنید.


- Historical snapshot: اطلاعات بسیار جذابی را نمایش می دهد. در این قسمت از سال 2013 تا بحال در روزهای مختلف رتبه بندی ها،قیمت ها و اطلاعات ارزهای لیست شده در بازار را نمایش می دهد. اگر نیاز به اطلاعات قیمتی یک ارز دیجیتال در یک روز یا بازه زمانی مشخص دارید می توانید از این قسمت موارد مورد نیاز خود را بررسی کنید.

Coinmarketcap Cryptocurrencies



قیمت PancakeSwap

قیمت MANA

قیمت SANDBOX

قیمت BNB

قیمت کوین98

قیمت ترون





تب exchanges، کوین مارکت کپ شامل چه اطلاعاتی است؟

کوین مارکت کپ اطلاعات بسیار خوبی درباره صرافی های ارز دیجیتال نیز ارائه می دهد. برای دریافت اطلاعات جزئی تر در مورد صرافی ها می توانید از نوار بالای وب سایت، تب exchanges کوین مارکت کپ موارد زیر را مشاهده کنید.




بخش spot در زیر مجموعه صرافی ها برابر با همان صفحه رتبه بندی ارزهای دیجیتال است. همانند بخش ranking  در زیر مجموعه تب cryptocurrencies ، در این جا می توانید رتبه بندی صرافی های دنیا را مشاهده کنید. در این قسمت اطلاعات مربوط به نام و لوگوی صرافی، امتیاز صرافی ( از 10 نمره) ، حجم فعالیت صرافی در 24 ساعت اخیر( به صورت دلاری و درصدی)، میانگین نقدینگی ، بازدیدهای هفتگی، بازارها، کوین ها، ارزهای فیات مورد پشتیبانی، و نموداری از حجم 7 روزه مربوط به آن صرافی، نمایش داده می شود.




Coinmarketcap exchanges




در قسمت دیگری اطلاعات مشابهی را در ارتباط با بازار مشتقات(Deriviatives) ، صرافی‌های غیرمتمرکز( DEX ) ویا پلت فرم‌های وام دهی (Lending) را مشاهده خواهید کرد.




Exchanges-Spot



کوین مارکت کپ چه اطلاعاتی در مورد NFT ها ارائه می کند؟

علاوه بر کوین ها و صرافی ها می توانید اطلاعات بسیار جذابی در مورد NFT ها از این سایت پیدا کنید. این اطلاعات را می توانید در تب NFT  پیدا کنید.




در زیر مجموعه این تب؛ و در بخش Overall NFT Statistics می توانید لیست ده مورد از بهترین NFT های در حال معامله را ببینید. علاوه بر آن ، مارکت کپ و حجم فروش NFT ها را در 24 ساعت اخیر مشاهده می کنید. علاوه بر همه این ها، پروژه های فروش آتی NFT را در پایین صفحه مشاهده می کنید.




Coinmarketcap NFT



تب  Portfolio در کوین مارکت کپ چه امکاناتی به کاربر می دهد؟

در تب بعدی ،Portfolio کوین مارکت کپ می توانید یک پورتفولیو برای خود ایجاد کرده و در پلت فرم coinmarketcap میزان سود، ضرر و ارزش پورتفولیوی خود را دنبال کنید.




Coinmarketcap Portfolio



آیا امکانات تب Watchlist بدون داشتن کاربری هم در دسترس است؟

تب بعدی Watchlist کوین مارکت کپ به شما این امکان را می دهد که ارزهای موردنظر و انتخابی خود را تنها با کلیک بر روی گزینه ستاره (در کنار اسم هر کوین) به قسمت Watchlist  برده و لیستی از ارزهای منتخب خود که نیاز به بررسی و رهگیری آن دارید ایجاد کنید. برای استفاده از امکانات این بخش باید در سایت کوین مارکت کپ اکانت ایجاد کرده و لاگین کنید.




Coinmarketcap Watchlist



اطلاعات مربوط به ایردراپ ها را چطور از کوین مارکت کپ پیدا کنم؟

در تب بعدی ،Calendar، تقویمی از اتفاقات مهم ایردراپ ها (ایردراپ های در حال انجام ، آتی و پایان یافته و یا ایردراپ هایی که در آن ها شرکت داشته اید). در این قسمت حتی اطلاعاتی در مورد نحوه شرکت در ایردراپ ها را نشان می دهد.




CoinMarkrtcap Calendar



کوین مارکت کپ چه محصولات و ابزارهایی را ارائه می دهد؟

تب products کوین مارکت کپ شما را با ابزارهای مهمی مانند ابزار ماشین حساب تبدیل کننده (ارزش) ارزهای دیجیتال، مطمئن ترین اپ های ارز دیجیتال موبایل،بلاک چین اکسپلوررها و بورد مشاغل و ویجت های سایت و خدمات API ارز دیجیتال آشنا می کند.




CoinMarketcap Products



آیا از کوین مارکت کپ برای آموزش ارز دیجیتال هم می توانم استفاده کنم؟

شما همچنین می توانید با استفاده از تب Learn کوین مارکت کپ به اطلاعات و موارد آموزشی فراوانی در زمینه ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کنید.




Coinmarketcap Learn



سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید، سایت کوین مارکت کپ اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می دهد. ما در کوین کده همیشه در تلاش هستیم تا شما را با آخرین تکنولوژی ها؛ ابزارها و پلت فرم ها آشنا کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید اطلاعات درست و معتبری را برای تصمیم گیری های ترید خود دریافت کنید. پلتفرم کوین مارکت کپ یکی از همین سایت های مهم در دنیای ارز دیجیتال است که اطلاعات فراوانی را برای کاربران ارز دیجیتال فراهم می کند. مطمئن هستم که افراد زیادی تنها برای چک کردن ارزهای دیجیتال از آن استفاده می کردند. اکنون و با استفاده از این راهنما می توانید از سایر بخش های این سایت مهم بهره ببرید.


https://blog.coinkade.com/?p=20233

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :

کوین مارکت کپ و داده های متاورسی