ترون-موسس، تاریخچه، تیم و نقشه راه ترون
ترون زاییده افکار جاستین سان – Justin Sun کارآفرین ۳۰ ساله چینی است. جاستین سان، بنیانگذار TRON، فارغ التحصیل دانشگاه کارآفرینان جک ما هوپان است. جک ما، بنیانگذار Alibaba، شخصاً جاستین را برای تحصیل در اینجا انتخاب کرده است. جاستین نماینده اصلی فروش و مشاور Ripple Labs، شرکت رایانه ای است که جاستین به رشد آن کمک کرد.

موسس ترون

همانطور که قبلا عنوان شد موسس ترون جاستین سان Justin Sun است وی متولد سال ۱۹۹۰ است. وی همچنین نماینده اصلی سابق منطقه Ripple در چین بزرگ است و بنیانگذار و مدیر عامل برنامه اجتماعی تلفن همراه Peiwo است.  شرکت‌های چینی بزرگی مانند بیت مین، کیوتم و بایننس از او حمایت به عمل آورده‌اند.

بنیاد ترون

 بنیاد ترون یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور است. از زمان تاسیس بنیاد ترون، این بنیاد اعتقاد اصلی خود را مبنی بر عدم تمرکز در اینترنت حفظ کرده و سخت تلاش می کند تا جهان را با فناوری تغییر دهد.

بنیاد ترون: ما در حال توسعه تیم فنی خود، توسعه زنجیره عمومی، ایجاد زیرساخت برای صنعت بلاکچین، بهینه سازی ویژگی های زنجیره عمومی و توسعه DApps هستیم. ما از حامیان خود که در هر قدم به جلو با ما هستند بسیار سپاسگزاریم.

شخصیت های تاثرگذار در پروژه ترون

لوشن چن (Lucien Chen) شخصیت مهم بعدی در تیم ترون است. او که از کارمندان ارشد شرکت‌های بزرگی چون تنسنت (Tencent) و علی‌بابا بوده است تا چندی پیش با ترون همکاری می‌کرد.

جورج گواُ (Jorge Guo) مسئول کل تحقیق و توسعه در بخش امنیت ترون است. گواُ مهندسی است که در زمینه‌‌ی امنیت فعالیت دارد و با شرکت‌‌هایی همچون گوگل، کوال‌‌کام (Qualcomm) و هواوی (Huawei) همکاری کرده است.

تیم ترون

تیم ترون در پکن، توکیو، ایالات متحده و بسیاری از مناطق و کشورها فعال است. در مجموع، TRON دارای بیش از ۱۰۰ عضو است. بیشتر این اعضا ابتدا در غول های اینترنتی مانند Alibaba ، Tencent و Baidu کار می‌کردند.

نقشه راه ترون

 

یکی‌دیگر از جنبه‌های برجسته پروژه TRON نقشه راه ترون است؛ یک طرح ۱۰ ساله شش مرحله‌ای کامل که در سال ۲۰۱۷ با Exodus شروع و تقریباً در سال ۲۰۲۷ با Eternity به‌اتمام می‌رسد. هر مرحله ویژگی‌های خاص خود را دارد که عبارتند از:

Exodus (اوت ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸) : ایجاد پلتفرم توزیع محتوا.

Odyssey (ژانویه ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰) : تمرکز بر انگیزه‌های اقتصادی و توانمند سازی محتوا جهت تشویق به پیشرفت.

Great Voyage (ژوئیه ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۱) : قابلیت ایجاد توکن‌های شخصی و پیاده‌سازی ICO مربوط به آن به‌منظور تولید محتوای بیشتر.

Apollo (اوت ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۳) : ساخت پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز برای توکن‌ها.

Star Trek (آوریل ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۵) : ایجاد یک پلتفرم بازی غیرمتمرکز برای کاربران جهت ایجاد بازی‌های شخصی.

Eternity (سپتامبر ۲۰۲۵ تا سپتامبر ۲۰۲۷) : کاربران قادر به ساخت پلتفرم‌های بازی شخصی می‌باشند.

Exodus: پیشنهاد ترون برای بستر رایگان مناسب برای توزیع و ذخیره محتوا از طریق همتابه‌همتا بسترExodus است. Exodus در حال حاضر از فناوری بلاک‌چین استفاده نمی‌کند اما از یک پروتکل سیستم فایل ویژه تحت وب استفاده می‌کند که از سیستم فایل توزیع شده پشتیبانی می‌کند.

Odyssey: ادیسه، که از قدرت بلاک‌چین استفاده می‌کند ، مشوق های پولی برای ایجاد و میزبانی محتوا در Tron را شامل می‌شود. ادیسه ۲ قصد دارد به جای پیروی از روش‌های سنتی ردیابی کلیک و بازدید برای محتوای قابل دسترسی تولیدکنندگان، روشی مشوق را قرار دهد که به تعامل کاربر و تعامل با محتوا بستگی دارد. این ممکن است به یک طرح “اوج” مرتبط باشد – چیزی مانند پاداش بر اساس میزان درک خوب کاربر از محتوا.

Great Voyage و Apollo: انتظار می‌رود دو مرحله بعدی، Great Voyage (اواسط سال ۲۰۲۰) و Apollo (اواسط ۲۰۲۱) ، تولیدکنندگان محتوا را قادر به ساخت مارک‌های اختصاصی خود کنند، در این مرحله تولیدکنندگان محتوا، توانایی صدور پیشنهادات اولیه سکه (ICO) و حتی صدور رمزارزهای شخصی را دارند. در این مرحله ترون شبیه سیستم عامل‌های کاربردی مبتنی بر بلاک‌چین به سبک اتریوم خواهد بود.

Star Trek و Eternity: دو مرحله دیگر ، Star Trek (اواسط ۲۰۲۳) و Eternity (اواخر ۲۰۲۵) ، که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند سیستم های بازی غیرمتمرکز و بازارهای پیش بینی شده خود را ایجاد کنند و همچنین می‌توانند سرمایه جمع کنند.
https://blog.coinkade.com/tron-history-and-roadmap/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :

کوین مارکت کپ و داده های متاورسی