معرفی متاورس

 



تاریخچه متاورس

واژه متاورس و خلق آن به دهه ۹۰ میلادی زمانی که نیل استفنسون (Neal Stephenson) کتابی با نام اِسنو کرَش (Snow Crash) منتشر کرد باز می‌گردد.

این نویسنده در این کتاب برای اولین بار مفاهیمی مثل متاورس و آواتار (Avatar)  را در قالب داستان پیش‌بینی کرد. مفاهیمی که سالها بعد از آن با همین نام به دنیای دیجیتال راه پیدا کردند. 

متاورس چیست؟

متاورس مفهومی از دنیای دیجیتال سه بعدی آنلاین با زمین و اشیاء مجازی است. دنیایی را تصور کنید که در آن می‌توانید از راه دور کار کنید، از موزه‌های مجازی دیدن کنید تا جدیدترین آثار هنری را ببینید.

AxieInfinity،TheSandbox،Decentralandقبلاً جنبه‌های خاصی از متاورس را ادغام کرده‌اند تا عناصر متعددی از زندگی ما را وارد دنیای آنلاین کنند. با این حال، متاورس هنوز در حال توسعه است. هیچ کس نمی‌داند که آیا فقط یک متاورس بزرگ و فراگیر وجود خواهد داشت یا چند متاورژن که بتوانید در اطراف آن سفر کنید. همانطور که این ایده همچنان در حال توسعه است، انتظار می‌رود که فراتر از بازی‌های ویدیویی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی گسترش یابد.

کار از راه دور، حکمرانی غیرمتمرکز و هویت دیجیتال تنها برخی از ویژگی‌های بالقوه‌ای هستند که متاورس می‌تواند از آن پشتیبانی کند. همچنین می‌تواند از طریق هدست‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی متصل، چند بعدی‌تر شود، بنابراین کاربران می‌توانند در واقع به صورت فیزیکی در اطراف قدم بزنند تا فضاهای سه بعدی را کشف کنند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :

کوین مارکت کپ و داده های متاورسی