مزایا و معایب ایردراپ‌ها

 



مزایای Airdrop

پول رایگان برای کاربران

ایردراپ شکلی از پول رایگان است. آنها به انتشار ارزهای پروژه‌ها کمک می‌کنند. راه اندازی کمپین مارکتینگ برای عرضه اولیه کوین می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد و خیلی از پروژه‌ها از عهده این هزینه‌ها بر نمی‌آیند. بنابراین از ایردراپ ارزهای رمزنگاری شده خود استفاده می‌کنند. 

ICO

بیشتر کمپین‌های ایردراپ از شما می‌خواهند که چند کار ساده انجام دهید تا ارز رایگان دریافت کنید. مثل انتشار یک توییت یا عضویت در خبرنامه ICO. مدیران پروژه‌ها می‌خواهند که توکنشان تا جای ممکن بیشتر توزیع شود؛ به همین دلیل از شما می‌خواهند این کارها را انجام دهید. این توکن‌ها همیشه ارزشمند نمی‌شوند؛ اما در برخی موارد ممکن است قیمت یک رمز ارز افزایش چشمگیری داشته باشد. مثلا در ایردراپ Polymath که ۲۵۰ توکن هدیه می‌داد، کاربران توانستند صاحب ۴۰۰ دلار توکن شوند و تمام این‌ها تنها توسط ثبت نام در وب سایت و احراز هویت بود.

معایب ایردراپ

خالی کردن کلی ارز

در طول عرضه اولیه کوین، پروژه‌ها با کوین‌های اتریوم ، بیت کوین، ارزهای فیات یا دیگر رمز ارزها جذب سرمایه می‌کردند. زمانی که یک شرکت کننده ۱۰۰۰ توکن را با مثلا ۱ اتریوم می‌خرید، قیمت توکن باید ۰.۳ دلار می‌شد (اگر قیمت اتر ۳۰۰ دلار باشد). در واقعیت، شرکت کننده نباید توکن‌های خود را می‌فروخت؛ زیرا ضرر می‌کرد. اما زمانی که ICOها ایردراپ می‌کردند، شرکت کنندگان اهمیتی نمی‌دادند. هدف بیشتر آنها این بود که به محض این که توکن رایگان را دریافت می‌کردند، آن را بفروشند. این قضیه بر روی اقتصاد و ارزش این توکن تاثیر منفی داشت.

کلاهبرداری 

برخی مواقع، کلاهبرداران از طریق ایردراپ به مردم اطلاع رسانی می‌کردند، تا بتوانند کلیدهای خصوصی آنها را از طریق فیشینگ به دست بیاورند و پول‌هایشان را سرقت کنند. 

ایردراپ‌های بی ارزش

برخی مواقع، توکن‌های ایردراپ شده تقریبا بی ارزش هستند و نسبت به زمان و انرژی که کاربران بر روی آنها می‌گذارند، ارزش چندانی ندارد؛ مخصوصا اگر پروژه هیچ پتانسیل رشدی نداشته باشد. اما به هر حال دریافت ارز دیجیتال مجانی جذاب است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :

کوین مارکت کپ و داده های متاورسی