ارز دیجیتال تتر و استیبل کوین ها

 


ارز دیجیتال تتر چیست؟ این ارز دیجیتال در ژوئیه ۲۰۱۴ به نام Realcoin معرفی شد اما در ماه نوامبر همان سال به تتر تغییر نام یافت. تتر با نام اختصاری USDT در بازار ارز دیجتتال شناخته می‌شود و تقریبا برابر یک دلار ایالات متحده است. این بدان معناست که پشتوانه هر یک واحد تتر یک دلار می‌باشد. افراد می‌توانند برای ورود به فضای ارز دیجیتال پول فیات خود را به این ارز دیجیتال-فیات تبدیل کنند. ارزهای مشابه مانند USD coin، True USD و چند ارز دیگر نیز برپایه ارز سنتی به وجودآمده اند. همچنین ارز دیجیتال EURT بر پایه یورو ارائه شده. ارز دیجیتال تتر در ابتدا روی شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین توسعه یافته بود، در ادامه بر بستر شبکه‌های دیگر نظیر اتریوم نیز توسعه یافت.اکنون نیز بر شبکه ترون در حال فعالیت است. شرکت آیفینکس (iFinex) مالک تتر و همچنین صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex) است. توکن های تتر توسط Tether Limited، یک شرکت مستقر در جزایر ویرجین بریتانیا صادر می‌شود.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین نوعی کریپتوکارنسی است. در واقع، استیبل کوین، برای کاهش نوسانات قیمت طراحی ‌شده است، علاوه براین ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله نیز می باشد. استیبل کوین وابسته به یک «دارایی ثابت» بوده و این دارایی می‌ تواند هر چیزی نظیر طلا و … باشد.

تفاوت تتر با دیگر استیبل کوین ها

 ارز دیجیتال تتر به علت پشتوانه قوی و استیبل بودن، قابلیت‌هایی را در بازار کسب کرده که آن را نسبت به دیگر ارزهایی مشابه (استیبل کوین ها) مهم‌تر ساخته است. استیبل کوین ها به افراد در بازار کمک می‌کنند تا در نوسانات شدید بازار به توانند سرمایه خود را حفظ کنند. با فرض اینکه قیمت هر بیت کوین  ۵۰,۰۰۰ دلار باشد. شما اقدام به خرید می‌کنید. کمی بعد قیمت به ۵۵,۰۰۰ دلار می‌رسد. شما می‌توانید به سرعت و آسان بیت کوین خود را به تتر تبدیل می‌کنید و ۵۵,۰۰۰ واحد تتر دریافت ‌کنید. اگر قیمت بیت کوین سقوط کرد  و به ۴۸,۰۰۰ دلار ‌رسید، ارزش سرمایه شما همچنان ۵۵,۰۰۰ دلار است و می‌توانید با آن در قیمت‌های پایین بیت کوین بیشتری بخرید. نکته دیگر انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به صورت دلاری است. چون تتر درشبکه های مختلف موجود است، این قابلیت را دارد. ارسال و دریافت تتر به راحتی و سرعت ارسال یک پیام است. علاوه بر این کارمزد انتقال ارز دیجیتال تتر در شبکه ها ترونی بسیار کم می‌باشد. از تتر برای حفظ نقدینگی در صرافی‌ها و تسویه حساب بین المللی در تجارت نیز استفاده می‌شود. این ویژگی‌ها باعث شده است تا این ارز دیجیتال پر کاربرد باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :