ارتباط بین NFT و ارز دیجیتال چیست؟

 

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی چیست؟

هم NFTها و هم ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هستند و از نوآوری‌های مشابه و استانداردهای مشابه استفاده می‌کنند. بر این اساس، اغلب افراد با دانش و توانایی‌های مشابه از آن‌ها استفاده می‌کنند. NFT‌ها را می‌توان زیرمجموعه ای از فرهنگ ارز دیجیتال در نظر گرفت، چرا که شما به طور کلی به اشکال رمزنگاری پول برای ترید NFT نیاز دارید.

تفاوت اصلی آنها چیست؟

اما تفاوت اصلی در نام آن‌ها مشخص است. کریپتوکارنسی یک ارز است. مانند هر ارز دیگر فقط ارزش اقتصادی دارد و قابل تعویض است. این بدان معناست که در یک ارز دیجیتال خاص، مهم نیست کدام توکن ارز دیجیتال را در اختیار دارید. مقدار آن همیشه با ارز دیگر است، ۱ $ETH = 1 $ETH. اما NFT‌ها غیر قابل تعویض هستند و ارزشی فراتر از اقتصاد دارند.

ارتباط بین NFT‌ها و ارزهای دیجیتال مانند رابطه بین انسان و شامپانزه است. در حالی که بین آن دو ویژگی‌های مشابه بسیاری وجود دارند، اما گونه‌های کاملاً متفاوتی با اجداد مشترک هستند. در مورد NFT‌ها و ارزهای دیجیتال، آن جد مشترک، بلاک چین است.

NFTها و ارزهای دیجیتال شباهت‌های مهم و چند تفاوت مهم دارند. نکته اصلی این واقعیت است که ارزهای دیجیتال، به دلیل ماهیت خود، قابل تعویض هستند. NFT‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، قابل تعوییض نیستند. یک بیت کوین برابر با بیت کوین دیگر است، اما یک NFT برابر با NFT دیگر نیست. هر کدام متمایز، منحصربه‌فرد هستند و بسته به ارزش و تقاضای درک شده‌شان، ارزش متفاوتی دارند.  ارزهای دیجیتال قرار است دنیای مالی را تغییر دهند، اما سوال اینجاست که آیا NFT‌ها در نهایت جنبه‌های مختلف زندگی شما را تغییر خواهند داد؟ آیا NFT‌ها به معنای واقعی کلمه می‌تواند قدرت و مهمتر از آن پول را به مردم بازگرداند یا فقط حباب دیگری هستند که در نهایت می‌ترکند؟  گذشت زمان نشان خواهد داد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اطلاعیه مهم کوینکس (Coinex)؛ تغییر آدرس واریز کیف پول کوینکس

مزایا و معایب رپد توکن :

کوین مارکت کپ و داده های متاورسی